Uitleg

Uitleg nodig? Klik hieronder op een van de knoppen om de handleiding te lezen!

Uitleg artiestenUitleg gebruikers

Voor Artiesten

Registreren en inloggen

Voordat je je muzikale diensten kan aanbieden, dien je hier een artiesten account aan te maken. Je ontvangt een e-mail waarmee je jouw account kunt activeren. Als je op de activeer link klikt in de e-mail wordt jouw artiestenaccount aan onze database toegevoegd. Jouw account wordt geverifieerd door een van onze vrijwilligers geverifieerd. Binnen 24 uur krijg je toegang tot alle aanvragen en kun je kiezen op welke aanvraag je wilt reageren. Je kunt wel alvast inloggen om jouw artiestenprofiel aan te vullen. Dat kun je doen door hier in te loggen.

InloggenRegistreren

Profiel

Nadat je je account hebt geverifieerd kan je inloggen met de gegevens die je hebt aangemaakt. Als je bent ingelogd is het belangrijk om jouw profiel vorm te geven! Bezoek deze pagina wanneer je bent ingelogd en klik rechts in beeld op Pas je profiel hier aan. Selecteer vervolgens Bewerk Profiel uit het menu. Of klik op deze link om direct je profiel te bewerken.

Nadat je een profielfoto en een eventuele achtergrondfoto hebt ingesteld ben je zichtbaar voor bezoekers in het overzicht op deze pagina.

ProfielProfiel bewerken

Aanvragen bekijken

Nu je artiestenprofiel compleet is, is het tijd om tussen de aanvragen te zoeken naar een aanvraag die bij jou past!

Let op: nadat je je eigen verificatie hebt voltooid voeren wij ook nog een check uit voordat je officieel toegang krijgt tot de aanvragen.

We willen de gebruikerservaring immers zo prettig mogelijk houden :). Deze check kan tot 24 uur duren. Wanneer we jouw account hebben geactiveerd zal je op deze pagina alle aanvragen kunnen bekijken.

Zie je geen aanvragen staan? Klik dan eens op de Aanvragen Pagina op de gele knop Reset Filters. Het kan zijn dat je een filter hebt aanstaan!

Bekijk alle aanvragen

Aanvragen oppakken

Op de pagina aanvragen zie je een overzicht van alle beschikbare aanvragen. In dit overzicht kun je op zoek naar een aanvraag die goed bij jou past. Deze kun je allemaal vrijblijvend openen om door te lezen.

Als je een aanvraag gevonden hebt die bij je past hoef je alleen een bericht te typen. Als het bericht is verstuurd wordt de aanvraag automatisch aan jouw account gekoppeld. Vanaf dit moment is de aanvraag niet meer zichtbaar voor andere artiesten en kan je direct met de aanvrager chatten over de wensen.

Als er een klik is tussen jou en de aanvrager kan je een video opnemen en deze uploaden. Hieronder lees je hoe.

Video opnemen

Om voor een zo’n mooi mogelijk eindresultaat te zorgen en om teleurstellingen te voorkomen hebben we wat tips op een rijtje gezet.

  • Open en sluit de video met een persoonlijk bericht. Benoem van wie de video komt en spreek degene voor wie de video is ook direct aan.
  • Film horizontaal en niet verticaal.
  • Zorg voor een rustige en stille ruimte, zodat je niet onderbroken wordt
  • Als je in de buurt van een raam filmt, zorg ervoor dat het licht niet van achteren schijnt, maar van schuin voor. Hiermee voorkom je overbelichting, waardoor de kijker je niet goed kan zien.
  • Luister de opname terug. Ben je tevreden? Dan kun je de video uploaden. Je ziet hieronder hoe je dat het beste kunt doen.

Video uploaden

Heb je je video opgenomen? Klik dan in het menu op Video Uploaden om deze te uploaden. Na het uploaden krijg je twee linkjes: eentje om de video direct te bekijken (viewing page), en eentje om de video te kunnen downloaden. Test het linkje door de viewing page te bezoeken om zeker te weten of het werkt en je de juiste video hebt geüpload. Stuur daarna het linkje van de viewing page naar de aanvrager. Optioneel kun je de aanvrager ook de mogelijkheid geven om de video te downloaden. Dit door je door de downloadlink mee te sturen.

Aanvraag afronden

Wanneer je de video hebt opgeleverd en de opdracht is voltooid klik je (als je de desbetreffende aanvraag hebt geopend) boven in beeld op de knop sluiten. Hierna is de aanvraag afgesloten en is verdere communicatie niet meer mogelijk. De ticket is nog wel in te zien voor de aanvrager.

Toch geen match?

Het kan natuurlijk voorkomen dat je er in het gesprek met de aanvrager achter komt dat er geen sprake is van een goede match. Geen probleem! Als artiest kan je de ticket weer vrijgeven, zodat de aanvraag weer op de overzichtspagina beschikbaar is voor andere artiesten.

Dit doe je door (wanneer je de desbetreffende aanvraag hebt geopend) in de rechterbalk op de knop aanvraag vrijgeven te klikken. Je ziet vervolgens een pop-up. Klik dan op het kruisje naast jouw naam in de pop-up en klik op opslaan.

Account en gegevens verwijderen

Wil je je account verwijderen? Bezoek deze pagina of klik op instellingen account in het menu. Onder het kopje privacy kan je je gegevens opvragen en/of verwijderen. Onder het kopje verwijder account kan je je account verwijderen.

Voor Gebruikers

Registreren en inloggen

Voordat je een aanvraag kan indienen moet je een account aanmaken. Op deze manier heb je toegang tot jouw aanvraag en kun je met een artiest die jouw aanvraag oppakt communiceren. Om je hiervoor te registreren voltooi je het registratieproces via deze link. Na je registratie ben je meteen ingelogd en kan je een aanvraag plaatsen. Als je niet ingelogd bent kan je na het registreren inloggen via deze link.

InloggenRegistreren

Aanvraag indienen

Nadat je een account hebt aangemaakt en bent ingelogd kan je hier een aanvraag indienen. Vul het formulier op deze pagina zo volledig mogelijk in. Selecteer (indien gewenst) ook een genre uit de lijst. Dit helpt de artiesten met het doorzoeken van de lijst van aanvragen. Hoe meer genres je aanvinkt, hoe meer kans je maakt.

Wanneer je het formulier hebt verzonden is je aanvraag geplaatst op deze pagina. Je krijgt hiervan een e-mail ter bevestiging met een link waar je de aanvraag kan bekijken. Op deze pagina zie je alleen jouw aanvragen. Dit geldt voor alle gebruikers, dus jouw aanvraag is niet zichtbaar voor anderen. Uiteraard is jouw aanvraag wel zichtbaar voor alle artiesten.

Let op!

  • Bedenk bij het schijven van de aanvraag dat de video ook bekeken kan worden door andere personen dan voor wie de video wordt gemaakt.
  • Omschrijf de aanvraag zo helder mogelijk.
  • Als je een gratis aanvraag plaatst, kunnen wij geen garantie geven dat je aanvraag ook wordt uitgekozen.
Bekijk aanvragen

Aanvraag afhandeling

Nu is het wachten tot een artiest jouw aanvraag oppakt! Let op: als je een gratis aanvraag plaatst, kunnen wij niet garanderen dat jouw aanvraag word uitgekozen. Je kan op elk moment je aanvraag sluiten, dit doe je door (wanneer je de aanvraag geopend hebt) boven in beeld op de gele sluiten knop te drukken.

Wanneer een artiest jouw aanvraag oppakt zal hij een reactie plaatsen bij je aanvraag. Hier krijg je via de e-mail een melding van. In de mail staat een link naar de reactie van de artiest. Klik op deze link en je gaat direct naar je aanvraag. Hier kun je direct met de artiest  heen-en-weer chatten over de wensen van de aanvraag. Als jullie een akkoord bereiken kan de artiest de video maken en via de chat een linkje van de video naar je sturen.

Toch geen match?

Mocht het zo zijn dat er geen akkoord wordt bereikt dan kan je de artiest vragen om de aanvraag weer vrij te geven. Jouw aanvraag komt weer in het algemene overzicht zodat andere artiest eventueel jouw aanvraag kunnen oppakken. Wil je liever de aanvraag verwijderen en een nieuwe aanmaken? Dat kan ook! Klik dan (op de pagina van de desbetreffende aanvraag) boven op de gele knop sluiten. Bezoek vervolgens weer deze pagina om een nieuwe aanvraag in te dienen.

Account en gegevens verwijderen

Wil je je account verwijderen? Bezoek deze pagina of klik op instellingen account in het menu. Onder het kopje privacy kan je je gegevens opvragen en/of verwijderen. Onder het kopje verwijder account kan je je account verwijderen.